Департамент освіти і науки

Хмельницька обласна державна адміністрація

Діяльність

Листопад 23, 2020 Без категорії 140 переглядів

Створення рівного доступу до якісної освіти дітям

з особливими освітніми потребами

станом на 05.10.2020

Заклади інституційного догляду та виховання

У 2020/2021 навчальному році в системі освіти області функціонує 15 закладів загальної середньої освіти обласної комунальної власності,  1 дитячий будинок, 2 заклади, які знаходяться в безпосередньому підпорядкуванні Хмельницької, Шепетівської міських рад, 1 – у підпорядкуванні Хмельницької обласної державної адміністрації.

Для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами функціонує 9 таких закладів. З них: 4 спеціальні школи для дітей   з інтелектуальними порушеннями, 1 – для дітей з порушенням зору,   1 – для дітей з порушенням слуху та мовлення, 3 – навчально-реабілітаційних центри.  З них: в 1 закладі освітній процес не розпочато через відсутність учнівського контингенту.

Крім того, в області – 2 санаторні школи  для навчання дітей з малими  й неактивними формами туберкульозу та дітей із захворюваннями серцево-судинної системи.

Для навчання і виховання дітей, які потребують соціальної допомоги,  в тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного та шкільного віку – 1 дитячий будинок та 3 гімназії.

Протягом 2018-2019 років в області закрито 2 школи-інтернати для дітей, з інтелектуальними порушеннями через відсутність учнівського контингенту.

Станом на 16 жовтня 2020 року контингент у закладах інституційного догляду та виховання  становить  3506 дітей, з них: 1796 – навчаються  у спеціальних, санаторних школах, навчально-реабілітаційних центрах, дитячому будинку та закладах загальної середньої освіти для дітей,  які потребують додаткового соціального захисту. В інтернаті закладів інституційного догляду та виховання, згідно рішень органу опіки та піклування за місцем виявлення дитини, перебуває 639 дітей. У порівнянні  із 2019/2020 навчальним роком кількість дітей, які знаходяться на цілодобовому утриманні, зменшено на 259.

Проблемою залишається перебування більшості дітей в інтернаті через відсутність умов навчання та проживання дітей з особливими освітніми потребами за місцем проживання.