Діяльність
Створення рівного доступу до якісної освіти дітям
з особливими освітніми потребами
станом на 05.10.2020
Заклади інституційного догляду та виховання
У 2020/2021 навчальному році в системі освіти області функціонує 15 закладів загальної середньої освіти обласної комунальної власності, 1 дитячий будинок, 2 заклади, які знаходяться в безпосередньому підпорядкуванні Хмельницької, Шепетівської міських рад, 1 – у підпорядкуванні Хмельницької обласної державної адміністрації.
Для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами функціонує 9 таких закладів. З них: 4 спеціальні школи для дітей з інтелектуальними порушеннями, 1 – для дітей з порушенням зору, 1 – для дітей з порушенням слуху та мовлення, 3 – навчально-реабілітаційних центри. З них: в 1 закладі освітній процес не розпочато через відсутність учнівського контингенту.
Крім того, в області – 2 санаторні школи для навчання дітей з малими й неактивними формами туберкульозу та дітей із захворюваннями серцево-судинної системи.
Для навчання і виховання дітей, які потребують соціальної допомоги, в тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного та шкільного віку – 1 дитячий будинок та 3 гімназії.
Протягом 2018-2019 років в області закрито 2 школи-інтернати для дітей, з інтелектуальними порушеннями через відсутність учнівського контингенту.
Станом на 16 жовтня 2020 року контингент у закладах інституційного догляду та виховання становить 3506 дітей, з них: 1796 – навчаються у спеціальних, санаторних школах, навчально-реабілітаційних центрах, дитячому будинку та закладах загальної середньої освіти для дітей, які потребують додаткового соціального захисту. В інтернаті закладів інституційного догляду та виховання, згідно рішень органу опіки та піклування за місцем виявлення дитини, перебуває 639 дітей. У порівнянні із 2019/2020 навчальним роком кількість дітей, які знаходяться на цілодобовому утриманні, зменшено на 259.
Проблемою залишається перебування більшості дітей в інтернаті через відсутність умов навчання та проживання дітей з особливими освітніми потребами за місцем проживання.