Департамент освіти і науки

Хмельницька обласна державна адміністрація

Освітяни з Хмельницької області отримали сертифікати про проходження в Запоріжжі навчання щодо створення інклюзивного середовища

Березень 19, 2018 Освіта|Інклюзивна освіта|Новини 771 переглядів

14-16 березня 2018 року, разом із педагогами Волинської, Сумської областей, представники Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, освітньої сфери міст Кам’янець-Подільський, Шепетівка, Віньковецького району, інклюзивно-ресурсного центру Віньковецької районної ради, Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру Гвардійської сільської ради взяли участь у спеціалізованому освітньому тренінгу “Інклюзивний простір. Практичні кроки”, який проходив у м. Запоріжжя за підтримки Благодійного Фонду Порошенка.

Програма тренінгу передбачала підготовку тренерів, які будуть упроваджувати інклюзивну освіту в своїх регіонах, створювати інклюзивно-ресурсні центри, забезпечувати реалізацію прав дітей з особливими освітніми потребами на навчання за місцем проживання.

За підсумками проходження тренінгу 13 фахівцям області вручено сертифікати.

Довідка. У 2017 році Хмельницька область одна з перших долучились до проекту Благодійного Фонду Порошенка “Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”. В області підготовлено 341 фахівець по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Створено 8 сучасних шкільних бібліотек – медіатек: три – у м. Кам’янець-Подільський, по одній – у містах Славута, Шепетівка, у Віньковецькому районі, Гуменецькій та Судилківській об’єднаних територіальних громадах.

Заклади загальної середньої освіти, де навчаються діти з особливими освітніми потребами, за рахунок державної освітньої субвенції та коштів з місцевих бюджетів поступово створюють необхідне інклюзивне середовище. Закуплено корекційне обладнання, додатково залучено фахівців для надання реабілітаційних та корекційних послуг.

Наслідком покращення умов, є збільшення кількості дітей охоплених інклюзивним навчанням. Так, у 2017/2018 навчальному році в області організовано роботу 86 закладів загальної середньої та 25 закладів дошкільної освіти, в яких навчається 464 дитини дошкільного та шкільного віку з особливими освітніми потребами (75 дітей – дошкільного та 389 – шкільного віку).

Наступний крок підтримки інклюзивної освіти – створення інклюзивно-ресурсних центрів. Це важливий крок у формуванні сучасної системи кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами протягом навчання від 2 до 18 років. З 1 вересня 2018 року такі установи запрацюють на рівні двадцяти шести територіальних громад, міст та районних центрів області.