Департамент освіти і науки

Хмельницька обласна державна адміністрація

Проєктний офіс з підтримки реформи ДІ

Березень 2, 2020 Освіта|Загальна-середня освіта|Заклади інституційного догляду та виховання 132 переглядів

Що має бути зроблено на рівні громади, аби діти не потрапляли до інтернатних закладів

Якщо сім’я з дітьми потребує підтримки:

– Фахівець із соціальної роботи на рівні громади має своєчасно виявити сім’ю, яка перебуває або може опинитись у складних життєвих обставинах, провести оцінку її потреб та організувати надання необхідної допомоги й послуг.

– Гарячі сніданки та обіди в школі є дуже важливою підтримкою малозабезпечених сімей, адже часто батьки наважуються віддати дитину до інтернатного закладу через те, що не спроможні забезпечити її харчуванням.

– Групи подовженого дня у школі дають змогу батькам працювати повний робочий день і бути впевненими, що дитина доглянута, адже часто батьки віддають її до інтернату саме тому, що не можуть одночасно і заробляти кошти на життя, і дбати про дитину.

– Підвезення дітей до школи (наявність шкільного автобуса або послуги соціального таксі) дає змогу дитині щоденно відвідувати школу та повертатися додому, а не проживати в закладі.

– Спортивні секції, гуртки, дитячі музичні школи, організовані у громаді, забезпечать цікаве й корисне дозвілля, і діти не шукатимуть пригод на вулиці.

Як це працює?

Наприклад:
Мама вирішує віддати двох зі своїх п’яти дітей до школи-інтернату, де вони не лише навчатимуться, а й житимуть окремо від сім’ї. Мама просто не справляється з ними, бо має щодня ходити на низькооплачувану роботу і не може прогодувати усіх. Проблему такої мами можна вирішити, надавши її дітям триразове харчування і влаштувавши їх до групи подовженого дня у школі за місцем проживання. Так мама зможе працювати, а діти будуть нагодовані, доглянуті і житимуть вдома.

Організація надання таких послуг за місцем проживання сім’ї для територіальної громади та бюджету буде фінансово ефективнішою, ніж надання аналогічних послуг в інтернаті.

В ситуації наведено лише один із можливих способів вирішення проблем такої сім’ї на рівні громади, що демонструє основну сутність ДІ реформи – допомога сім’ї у громаді заради виховання дитини в родині.