Департаментом освіти та науки Хмельницької обласної військової адміністрації, за участі обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 06 червня 2023 року, на базі Солобковецького навчально-реабілітаційного центру Хмельницької обласної ради, проведено обласний семінар-практикум “Використання засобів альтернативної комунікації для забезпечення психологічної підтримки дітей із складними порушеннями розвитку”. До участі в семінарі запрошено керівників, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, учителів-логопедів спеціальних закладів загальної середньої освіти обласної/міської комунальної власності; учителів, які проводять корекційні заняття з розвитку мовлення при організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти області.
Завідувач сектору спеціальної освіти та інклюзивного навчання Департаменту Алла МАРИСЮК розпочала інформаційно-теоретичний модуль семінару з аналізу стану навчання дітей зі складними порушеннями розвитку в Хмельницькій області, зазначила пріоритети розвитку.
Про важливість співпраці фахівців, які працюють з дітьми із складними порушеннями, розповіла завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Ганна СИНЯВСЬКА.
Учасники семінару розглянули роль засобів альтернативної комунікації при організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Під час практичного модулю директор Алла ГАМАН та заступник директора Оксана ПОСВІСТАК поділились досвідом роботи Солобковецького навчально-реабілітаційного центру з питань організації освітнього процесу в закладі із “немовленнєвими дітьми”.
Учителі-логопеди, практичний психолог, учитель-дефектолог навчально-реабілітаційного центру ознайомили з методиками роботи та особливостями застосування засобів альтернативної комунікації в умовах спеціального закладу освіти.
Власний досвід використання засобів альтернативної комунікації представили учитель-логопед логопедичного пункту Кам’янець-Подільської міської територіальної громади, фахівець-консультант інклюзивно-ресурсного центру (учитель-логопед) Городоцької міської ради.
Обмін досвідом роботи між учасниками семінару відбувався у творчій, активній атмосфері з використанням елементів тренінгу та практичного застосування вправ. Жвава дискусія, обговорення проблемних питань під час підведення підсумку семінару-практикуму, напрацьовання спільних рекомендацій засвідчують про результативність проведеного заходу, важливість об’єднувати набутий досвід з метою забезпечення організвції освітнього процесу та психологічної підтримки дітей з особливими освітінми потребами у закладах загальної середньої освіти різних типів.